BLOG DIETABOX

Wszystko o zdrowym odżywianiu



Z każdej strony jesteśmy  atakowani  teoriami na temat skutecznego odchudzania  , reklamami  cudownych środków odchudzających, pojawiającymi się coraz to nowymi dietami cud, które mają zagwarantować sukces. Niestety praktycznie każda nowa „modna” dieta i reklamowane środki odchudzające mają tylko na celu odchudzić nasz portfel . nie daj się zwieść ,myśl racjonalnie !!

Pamiętaj! Nie ma jednej uniwersalnej metody odchudzania, która byłaby skuteczna i odpowiednia dla wszystkich. Każdy człowiek jest inny, ma inne potrzeby, przemianę materii, każdy z nas ma inna aktywność w ciągu dnia. Różnimy się zapotrzebowaniem energetycznym i stanem zdrowia. To fakt! Dlatego skuteczne odchudzanie powinno opierać się  przede wszystkim na zindywidualizowanych, i rozciągniętych w czasie zmianach nawyków żywieniowych.

Żadna dieta mająca na celu szybką utratę masy ciała powyżej 1,5 kg/tydzień , stosowana kilka dni, nie da długotrwałych efektów.

Co można zrobić? Od czego zacząć? Jakie są sposoby na osiągnięcie sukcesu?

Nie  podejmuj sam prób odchudzania zwłaszcza jeśli dodatkowo  chorujesz na coś…

Przede wszystkim jeśli  masz nadwagę, otyłość , udaj się do  dyplomowanego dietetyka w swojej okolicy np. dietetyk Lublin . Dietetyk wyliczy Twoje  zapotrzebowanie energetyczne , pokarze Ci jak wyregulować  Twoją przemianę materii, zmierzy poziom tkanki tłuszczowej , a przede wszystkim Cię wesprze w dążeniu do celu.

Podstawowym błędem ludzi chcących się samemu odchudzać jest to, że zbytnio ograniczają jedzenie. Jeżeli zjemy zbyt mało jedzenia, zbyt mało kalorii przyjmiemy, chodzimy bardzo głodni i osłabieni. Nie dość, że nie jesteśmy w stanie pracować, prawidłowo funkcjonować w rodzinie, czujemy się źle.

 

W swojej praktyce często słyszę od pacjentów, że nie mają czasu gotować , wtedy jeśli nie ma żadnych przeciwskazań  warto zdecydować się na catering dietetyczny  w Twojej okolicy –catering dietetyczny Lublin.


dekalog skutecznego odchudzania:

  • Nie podejmuj próby odchudzania na własną rękę- skorzystaj z pomocy specjalisty, który dobierze indywidualną dietę, dostosowaną do Twojego trybu dnia, zapotrzebowania energetycznego i aktywności fizycznej
  • Nie ulegaj modom na sezonowe diety cud- mogą one negatywnie wpłynąć na Twoje zdrowie. To co jest dobre dla Twojej koleżanki/kolegi dla Ciebie może być czymś zupełnie odwrotnym
  • Zanim podejmiesz próbę odchudzania sprawdź swój stan zdrowia- poszczególne jednostki chorobowe wymagają szczegółowych modyfikacji diety, a ich występowanie czasem utrudnia lub uniemożliwia proces odchudzania (insulinoporność, alergie, wysoki poziom kortyzolu, choroby tarczycy)
  • Pij 1,5-2 litrów wody mineralnej dziennie, aby zapobiegać zatrzymywaniu wody w organizmie
  • Spożywaj odpowiednią ilość błonnika pokarmowego, aby przeciwdziałać zaparciom
  • Postaw na warzywa i owoce
  • Wprowadź do diety probiotykipomogą uszczelnić jelita i ograniczyć objawy chorób
  • Wyeliminuj tłuszcze zwierzęce, tłuszcze trans. Postaw na oleje roślinne- olej lniany, olej z czarnuszki
  • Unikaj spożywania cukrów prostych- zwłaszcza słodyczy, picia alkoholu, palenia papierosów
  • Zwiększ aktywność fizyczną  


    Ważne by w całym procesie odchudzania słuchać siebie, swojego organizmu i odpowiadać na jego potrzeby – w odkryciu tego ostatniego na pewno pomoże Ci dietetyk.

 

Warto się zmienić dla siebie i może okazać się to całkiem przyjemne, uwierzcie

 

Aleksandra Skorupska

Dietetyk  Lublin  DietaClinica

Komentarze: Bądź pierwsza/y

Musisz być zalogowany aby móc komentować.

Ostatnio na blogu